A vágy tárgyai: nagyvárosi nők a századfordulós plakátok világában
A 20. század elején Budapest köztereit hirtelen ellepték a plakátok: az épületek falain, a padokon, a hirdetőoszlopokon, a villamosok oldalán cigarettát, sört, filmszínházat és a fiatal főváros új, csillogó nagyáruházait reklámozták. A szecesszió és a fogyasztói kultúra térnyerése egybeesett a nők öntudatra ébredésével, így a századforduló lázas, optimista és minden korábbinál gyorsabban változó világában a budapesti nő sokféle alakban köszön vissza a korabeli plakátokról és használati tárgyakról. A legtöbb esetben továbbra is ő a vágy tárgya, akivel a villanykörtétől kezdve a mozijegyig mindent el lehet adni, de egyre inkább neki is szólnak a reklámok: öntudatos fogyasztó, aki a vásárlások jelentős részéről dönt a családban, sőt, sokszor már a saját pénzét költi. Még az is előfordul, hogy maga is művész, aki meghazudtolja a bevett nézetet, miszerint a nők képtelenek önálló alkotómunkát végezni. Hogyan látták a budapesti nőket, és hogyan láttuk mi saját magunkat a századforduló turbulens világában, amikor hirtelen annyi minden lehetségesnek tűnt?
A kiállításról bővebben.