Talált dallamok: régizene és jazz
Hildegard von Bingen: O rubor sanguinis
A Carlo G kéziratból:
Amor Jesu dulcissime
Ricercar
Matrem Hierusalem
Ego flos campi
Ego dormio et cor meum
Panis angelicus
Sicut sponseus matris
Benchè sovra le stelle
Alma mater
ének: Bodrogi Éva
ének: Severinghaus Artemisz
szaxofon: Ávéd János
hegedű: Várallyay Petra
lant, teorba: Tokodi Gábor
orgona: Schallinger-Foidl Artúr
A Carlo G kézirat egyedi anyagának bemutatója különleges, formabontó koncertélmény is egyben. Rendhagyó térelrendezésben hangzanak el ezek a 17. századi meditatív énekek, valamint a rájuk reflektáló kortárs jazz-dallamok. A zenészek a közönség sorai között mozogva, folyamatosan helyet változtatva játszanak, így szokatlan irányokból, olykor testközelből érkező hanghatásokkal érik el azt a flow-élményt, ami a zene maximális átéléséhez segíti hozzá a hallgatót.
A projekt egy Bécs melletti régiségpiacon véletlenül megtalált, 17. századi olasz kéziratos gyűjtemény – az úgynevezett Carlo G kézirat – anyagára épít, mely a 21. századi jazz tükrébe kerül, és az így újonnan megszülető anyagot az est régizene-specialistáinak (Bodrogi Éva, Polonyi Artemisz – ének, Tokodi Gábor – lant, Schallinger-Foidl Artúr – orgona) és jazz-zenészeinek (Várallyay Petra – hegedű, Ávéd János – szaxofon) kreatív összefogása teszi még izgalmasabbá. A kéziratban közölt művek szerzőit nem jelölték, csak feltételezni lehet kilétüket, de bizonyára köztük van Giulio Caccini és Luca Marenzio. A koncerten elhangzó gyűjteményrészleteket a 12. században élt Bingeni Szent Hildegárd szakrális dalai keretezik.
A Carlo G gyűjtemény darabjait és az ezekben tükröződő modern jazz-elemeket bemutató koncert tehát egyfajta kulturális híd, mely összekapcsolja a múlt és jelen zenei kifejezésmódjait. A projekt alkalmas arra, hogy a zenei hagyományokat és az innovációkat kedvelő közönségnek egyaránt új perspektívákat nyisson meg, valamint, hogy a zene szerelmesei számára egyedülálló élményt kínáljon a különböző stílusok és korok találkozásának színes világában.